
Branża odzieżowa od dawna określa trendy w światowym handlu i marketingu. Jest to związane z jej wielką skalą a także znaczeniem dla gospodarek. Bez wątpienia tez faktyczna waga, jaką do branży ubraniowej przykładają konsumenci ma równiez na to wpływ. Ostatnio można też zaobserwować rosnąca świadomość klientów na temat ogromnego wpływu branży ubraniowej na szkodliwe zmiany dla środowiska. W związku z tym przykładowa firma ubraniowa czy też hurtownia pasmanteryjna, jest zmuszona sprostać wymaganiom konsumentów, aby odzież była produkowane w eko sposób. Począwszy od zdobycia eko surowców, po dodatki krawieckie, aż po etyczną produkcję ubrań.
Eko produkcja – w jaki sposób ją poznać?
Po pierwsze w przypadku, gdy trafisz na taką markę, z pewnością będzie podana taka informacja na jej stronie lub na jej socialach. W związku z tym jak bardzo pożądane są etyczne marki wszystkie chcą się tym pochwalić. Poza tym im bardziej transparentna marka,a także im więcej konkretów i detali, tym większe możesz mieć do niej zaufanie. Mimo, że przemysł odzieżowy przechodzi pozytywne zmiany, w dalszym ciągu to jednak zbyt mało. Środowisko aktualnie jest na skraju wytrzymania i potrzeba szybkich zmian aby je uratować. Niemniej jednak to nie jest łatwe, aby produkować ubrań w taki sposób, aby nie niszczyć planety. Często zdarza się tak, że marka odzieżowa spełnia jedynie jedno na kilka etycznych standardów ale to lepsze niż nic! W przypadku polskich producentów, często możemy się spotkać z informacją “Made in Poland”, z kolei na temat materiałów nie ma już nic. Faktem jest jednak, że im więcej standardów eko produkcji firma spełnia, tym oczywiście lepiej
Z jakiego powodu produkcja w Europie może być nieetyczna?
Istnieje zdanie, że ciuchy wyprodukowane w Polsce są praktycznie zawsze etyczne i ekologiczne. Jest to niezgodne z rzeczywistością. Z kolei z wyzyskiem a także nieetycznymi warunkami pracy kojarzone są państwa Azjatyckie, w szczególności Chiny. Czy zdajesz sobie sprawę że poziom zarobków w tym kraju są znacznie wyższe niż w Polsce? Nie wiemy, że wyzysk pracowników branży ubraniowej często odbywa się we wschodniej części Europy, jak przykładowo w Rumunii.
Sklepy sieciowe są świadome, że klienci chętniej kupują odzież z metką europejską niż chińską,ponieważ kojarzy im się to z ekologiczną produkcją oraz dobrymi warunkami pracy.
Jakie są trudności w Polskiej branży ubraniowej?
Krajowa branża odzieżowa ma trudności w związku z niedostatkiem specjalistów na rynku. Co wywołało ten deficyt? Wszystko się rozchodzi o marne wynagrodzenie dla szwaczek.
Zamknięcie galerii a jego związek na branżę fashion
Z pewnością wpływ lockdownu odczuła większość z nas. Jednak wyjątkowo mocne piętno odcisnęła na rynku fashion.Nagły lockdown na pewno obniżył dochody pracowników tej branży, tak jak wspomniane wyżej krawcowe i ich niski wypłaty. {Jeżeli chodzi o rynek polski to poprzez szeroką ofertą modowych przedsiębiorstw na naszym rynku, Polacy z dumą kupują pasmanterię krajowych producentów. Warto też wspomnieć ,że odnoszą oni wiele sukcesów na zagranicznym rynku. Czy zdajesz sobie sprawę, że aż 30 procent wszelkich rzeczy handlowych produkowanych przez polskie firmy branży ubraniowej znajduje się poza granicami kraju.
Nowoczesne technologie w branży odzieżowej
Producenci odzieży próbują nowe rozwiązania z zakresu fashion tech. To technologie ułatwiające robienie zakupów, poprzez urealnienie przymierzalni a także dopasowanie, które prowokuje konsumentów do szybkich decyzji. Takie technologie to między innymi chatboty albo obsługa klienta w formule wideochatów.